4. UN SANTJUSTENC A MUNIC QUE RETORNA

David Galí, santjustenc a terres alemanyes

David Galí, santjustenc a terres alemanyes

“Servus! ” (Hola) santjustencs i santjustenques. Em dic David Galí i Gil, tinc 27 anys. He viscut  tota la meva vida a les Basses de Sant Pere de Sant Just Desvern. L´any 2010 em van concedir una beca Erasmus a Bremen (Alemanya). Vaig finalitzar el meu Grau en Turisme a l’Escola de Turisme i Hosteleria CETT (UB) un any més tard a Barcelona. Una vegada titulat, vaig buscar una  beca Leonardo Da Vinci i me la van adjudicar a Berlín a l’Hotel Melià que hi ha a la Friedrichstrasse. Una vegada acabada les meves pràctiques em van enviar a Munic (Baviera) al sud-est del país, va ser el meu primer contracte de feina. No coneixia a ningú.

Vaig volar el 8 de gener de 2012 a Munic  amb la companyia Spanair (que ja no existeix ) i vaig arribar amb molta neu i fred. Portava l´equipatge de mà i una maleta. L’hotel , on havia de treballar, estava a les afores i havia de prendre la S-Bahn (tren interurbà) per anar al centre, Marienplatz. Vaig començar la feina el dia següent i a buscar pis, doncs dormia a l’hotel.

En el camp laboral, treballar amb alemanys és dur. Són molt perfeccionistes i s´ha de fer les coses a la seva manera. Una vegada que assumeixes els seus costums, és fàcil fer amics per tota la vida. He treballat en uns quants hotels amb diferent tipus de clients. Algunes de les empreses també m´enviaven a fer cursets d´hoteleria a altres ciutats de parla alemanya com ara Hamburg, Berlín i Viena (Àustria).

Munic és una de les quatre ciutats  d´Alemanya on hi ha problemes a l´hora de buscar pis. Els lloguers són molt alts i vaig haver d´anar a un pis compartit. Va ser molt divertit.

També és una ciutat molt atractiva i dinàmica. Cada dos per tres hi ha festa de la Cervesa. La més coneguda és l´Oktoberfest. També hi ha la Starkbierfest, Frühlingsfest el Festival del Tolwood (a l´estiu i a l´hivern) i els mercats de Nadal, entre altres. A més a més, Munic té una història interessant i cada dia hi fan guies turístiques en castellà per la ciutat.

Llocs a destacar: Marienplatz, Karlsplatz, Sendliger Tor, Odeonsplatz, Isartor, Rosenheimer Platz, Jardí anglès, Residenz, Hofbrähaus, Deutsches Museum,Schloss Nymphenburg, Olimpia Park, Allianz Arena, Königsplatz i els museus de les Pinakotheken (els diumenges costen 1 Euro l´entrada)… i també recomano agafar el “Bayern-Ticket” per realitzar excursions per la regió (Augsburg, Nürnberg, Passau, Lindau, Bayreuth, Regensburg…) i inclou arribar a Salzburg i Kurfstein (Àustria).

Tertúlia catalana a Munic

Tertúlia catalana a Munic

Un dia vaig anar a l´Instituto Cervantes i vaig llegir en un fulletó que cada últim dijous de cada mes hi havia “La Tertúlia Catalana”. El dia 26 de gener va ser la meva primera vegada i hi vaig fer ràpidament contactes. Em van acollir molt bé. Al cap d´uns mesos em van fer organitzador de dites Tertúlies. Som persones que estimem la cultura catalana. Venim de diferents indrets tant de Catalunya com altres indrets dels Països Catalans així com d’Alemanya i altres països. Intercanviem opinions, aprenem noves coses sobre la cultura, la llengua i les tradicions. Fem activitats especials com ara el Sant Jordi, Concurs de panellets i el Caga tió; i també visites a museus  i excursions en català.

Durant la meva estada també es van crear la “Fiesta Española”, “el bar Palau “, “Els grallers” i “els balls de bastons” El Casal Català” i “L´ANC a Munic. He participat en molts actes i m´ho he passat molt bé.

En l´àmbit del futbol, he anat a l’Allianz Arena a veure partits del Barça contra el Bayern (amb uns resultats no tant favorables…, però a l´any 2015 vam passar a la final i vam guanyar la Champions). Tanmateix vam celebrar les victòries de l´Eurocopa i el Mundial de la selecció espanyola i els Barça-Madrids i altres competicions.

REpresentants santjustencs a Munic

Representants santjustencs a Munic

Cal destacar que vaig coincidir amb altres santjustencs, en Gerard i l´Anna Pàmies.

Finalment, després d´uns quants anys allà i amb l’experiència positiva que em porto com a creixement personal i estant sol sense la família amb la que em comunicava via Whatsapp, Line i Skype i viatges,  vaig decidir tornar a Sant Just, perquè sabia que no em quedaria allà. Mai m’arrepentiré d’haver fet aquesta aventura.

David Galí i Gil

Anuncis

One Response to 4. UN SANTJUSTENC A MUNIC QUE RETORNA

  1. Palmira Badell Farigola says:

    Com m’agrada que el jovent es mogui d’un país a l’altre. Així amb persones com tu que ens fan quedar bé. i, sobretot, que tornin amb una bona experiència. Felicitats!

Deixa un comentari

