2. UNA SANTJUSTENCA A NOVA YORK (Estats Units)

La Marta Caro davant del Pont de Brooklyn

La Marta Caro davant del Pont de Brooklyn

Em dic Marta Caro Moreno, sóc dissenyadora gràfica, tinc 25 anys, i sóc Sant Justenca de tota la vida.

Abans d’acabar els meus estudis de disseny gràfic vaig fer un erasmus a Eindhoven (Holanda), i vaig treballar a Sallanches (Rhône Alpes, França). En acabada la carrera, vaig passar uns mesos treballant a un estudi de disseny a Barcelona, fins que vaig decidir venir a Nova York.

Sense pensar-ho massa, vaig enviar un parell de portfolis amb el meu curriculum a alguns estudis de disseny de NY, ho vaig fer com qui juga a picar la porta per veure si algú contesta. De cop i volta es van interessar per mi i la meva aventura va començar. La idea de venir a Nova York era aterradora i a l’hora molt excitant. Crec que quan un és jove i amb aquests moments de “futur incert” com els que estem vivint, les oportunitats s’han d’aprofitar i ens hi hem d’aferrar amb força. El deixar enrere la teva zona de confort, la familia i els amics és díficil, però a la vegada, el saber que tot això et farà evolucionar, aprendre i créixer, fa que no puguis deixar escapar aquest tren.

skylineNova York és una ciutat molt gran amb una densitat d’habitants és elevada. Jo visc a Brooklyn i treballo al Soho a Manhattan, dos barris molt diferents.  En alguns aspectes es podria dir que viure a Brooklyn en lloc de a Manhatan s’assembla a viure a Sant Just en lloc de a Barcelona, és un barri més tranqProcessed with VSCOcam with a6 presetuil, amb menys soroll que Manhattan i la vida és més relaxada.

Culturalment el xoc és gran. A vegades se’m fa difícil entendre les relacions socials entre la gent, simplement són molt diferents i a vegades poden semblar més agressives. En aquesta ciutat s’ha de lluitar dia a dia per aconseguir certa qualitat de vida.

Professionalment, per a mi és una ciutat fantàstica, aquí es concentren artistes i dissenyadors d’arreu del món, és l’ull de mira de les vanguardies, on dia a dia sorgeixen coses noves per descobrir i admirar. Crec que encara em queden moltes coses per aprendre, veure i viure a NY. Tinc pensat tornar, però de moment m’hi quedo!

Marta Caro Moreno

Anuncis

Deixa un comentari

